En ofrivillig paus

26 maj 2012 at 00:14 2 kommentarer

Här skulle det ha varit ett inlägg om syltkakor med citronmeliss, på pappret en lockande kombination. Men det blir inget sådant inlägg, kakorna åkte nämligen direkt från plåten ner i påsen med matavfall. Torra, tråkiga och oätbara.

Istället kommer här ett par rader om den inläggstorka som min blogg lidit av den senaste tiden. Snällt sagt så skulle man kunna säga att bloggen har tagit en liten försommarsemester. Anledningen är enkel: den senaste tiden har jag ägnat all min kraft åt att förbereda mig inför nästa veckas kraftprov, Stockholm marathon. Det har varit många tidiga mornar i stadsparken och härliga långturer i skogen. Jag känner mig redo.

Det är svårt att beskriva min känsla inför loppet. Jag vet att jag ska springa 42 km och jag vet att det är långt. Riktigt långt. Jag vet att jag kommer att få ont i mina knän, få skoskav och bli totalt utmattad. Ändå finns det inte ett enda tvivel på att jag kommer att ta mig i mål. Inte hos mig. Jag ser mig själv ligga i gräset efter målgång, titta upp mot himlen och tänka att jag klarade det.

Det spritter i benen, jag önskar att loppet var imorgon!

Entry filed under: Övrigt. Tags: .

Bra start på dagen För nervös för att äta

2 kommentarer

  • 1. Katarina  |  26 maj 2012 kl. 01:20

    Jag önskar dig lycka till i Stockholm marathon! Du kommer klara det galant!

    • 2. Caroline  |  11 juni 2012 kl. 21:41

      Tack! Det gick galant, bland annat tack vare ditt och alla andras hejarop 🙂


Kategorier

Citronbiskvier

Arkiv


