En sån där dag…

11 juni 2012 at 21:38 2 kommentarer

Det är en sån där dag. När det är jobbigt att le, när varje tröja i garderoben känns använd. När håret känns platt, trist och matt. När gubben i tåget tränger sig förbi, även om det finns gott om tid för alla att gå av. Det är en sån dag då jag bara vill gå hem och krypa ner i soffan med en bok, men när jag inser på vägen hem att det är tvättid. En sån dag känns det extra mysigt att komma hem och ägna en halvtimme åt det som växer på balkongen.

Jag ägnade gårdagen åt att plantera nytt och plantera om. Inom någon vecka kan jag skörda sockerärtor, brytbönor och jordgubbar. Ett par veckor efter det hoppas jag att mina tomater, salladen och rädisorna är klara. Längst tid tar nog chilin som jag sådde igår. Chilifröna får sällskap i det lilla växthuset av bland annat basilika och mynta. Jag har planterat dem i loppisfyndade kaffekoppar.

Förresten, jag har ju inte rapporterat från Stockholm Marathon… Det var tydligen det kallaste Stockholm Marathon någonsin. Det regnade innan, under och efter loppet. Det blåste och var riktigt, riktigt kallt. Men av någon märklig anledning påverkade inte vädret mig speciellt mycket, jag tog mig i mål utan några större problem. Varje morgon, när jag öppnar garderobsdörren för att ta fram dagens kläder, skymtar jag medaljen. Då påminns jag om vikten av att följa sina drömmar. Om jag inte hade sprungit hade jag fortfarande funderat på om jag hade klarat det eller inte. Nu vet jag att jag klarar det.

Entry filed under: Övrigt. Tags: .

För nervös för att äta Senapssill

2 kommentarer

  • 1. Katarina  |  12 juni 2012 kl. 03:04

    Så mycket gott du har som växer! Grattis till marathon, fint kämpat!

  • 2. Mårtenssons kök  |  14 juni 2012 kl. 15:25

    Så fint chiliplantorna får bo! Bra att man vet hur sådana dagar ska tas och vändas på.


Kategorier

Citronbiskvier

Arkiv


